Skrzynie biegów

Skrzynie biegów to skomplikowane konstrukcje, dzięki którym możliwa jest zmiana przełożenia. Tym samym, umożliwia ona na efektywne przekazanie mocy wytwarzanej przez jednostkę napędową do wprawiania w ruch samochodu. Przełożenie to inaczej stosunek prędkości obrotowej na wale wejściowym, do prędkości obrotowej na wale wyjściowym.

Katalizatory

Katalizator to część, o której wielu kierowców zapomina. Tymczasem, po osiągnięciu danego przebiegu może się okazać, że musimy wymienić tę część bo nie będzie ona w stanie oczyszczać spalin w taki sposób, aby spełnić obowiązujące normy.

Głowice silnika

Głowica silnika to jeden z najbardziej skomplikowanych elementów montowanych we współczesnych samochodach. Bez głowicy, żaden silnik nie miałby szans na poprawną pracę. Dzisiaj na naszej stronie przyjrzymy się głowicom silnika – jak są zbudowane, do czego służą i jak wygląda ich najpopularniejszy podział.

Kolektory

Kolektory wydechowe to zespół przewodów, których głównym zadaniem jest odprowadzanie spalin z cylindrów silnika do rury wydechowej. Zbudowany jest z przewodów wylotowych poszczególnych cylindrów, które łączą się z głównym przewodem zbiorczym. Ta część sprawuje bardzo ważną funkcję w układzie wydechowym współczesnych samochodów.

Silnik

Na świecie istnieje tyle typów silników samochodowych, że nie sposób o wszystkich wspomnieć w jednym artykule. I my też nie będziemy próbować tego robić. W tym artykule z grubsza opiszemy rodzaje silników spalinowych występujących w samochodach i pokrótce wyjaśnimy ich budowę i zasady działania.